Ako na kvalitný spánok vo vašej spálni

Dlhé zaspávanie, prevaľovanie  sa na posteli, skoré vstávanie. To sú len niektoré spánkové poruchy, ktoré človeka môžu pekne potrápiť. Podľa prieskumov má so spánkom problém viac ako 40 percent ľudí. Niekedy je dobré sa poobzerať okolo seba. Na kvalitný a dobrý spánok pôsobí veľa faktorov, ktoré vieme ovplyvniť, ako napríklad bývanie na Kolibe a konkrétne spálňu. Prezradíme vám, že to nebude len o matraci a o paplónoch.

Matematika na začiatok

Z pohľadu ergonómie by mal byť minimálny priestor po stranách postele 550 mm, v prípade prekážky (napríklad radiátor alebo nočný stolík) je nutné šírku zväčšiť, aby najužšie miesto bolo aspoň 550 mm široké. Vzdialenosť medzi posteľou a skriňami s klasickým otváraním dverí by mala byť aspoň 1 400 mm. Priestor je možné ušetriť zaobstaraním skríň s posuvnými dverami.

Dobrý vzduch je základ dobrého spánku

Pre kvalitný spánok je priestor miestnosti veľmi dôležitý. Aby mal spiaci človek v noci dostatok kyslíka, mala by mať spálňa na spanie minimálne 7,5 metra štvorcových. Z ergonomického hľadiska je ideálne, aby spálňa pre dve osoby mala aspoň 12 metrov štvorcových, ktoré ponúkajú novostavby Bratislava.

Pre pohodový spánok je dôležitá aj vlhkosť vzduchu. V spálni by mala byť vzdušná vlhkosť 40 až 60 percent.

Hrajte sa s doplnkami

Náladu spálne dokážu zmeniť aj najrôznejšie textílie – záclony, závesy, obliečky, dekoratívne vankúše alebo koberce. V prípade spálne myslite pri ich výbere tiež na nároky na údržbu.

Obliečky by mali byť z prírodných materiálov. Jednoduchú údržbu vám zaistí napríklad špeciálne upravený bavlnený satén, bavlnený krep, krčený ľan.