Efektivita v kancelárii – 4 účinné rady, ako ju maximalizovať

podľa spravca
0 komentár

Sedíte, sedíte a stále nič. Minúty ubiehajú a Vy len nečinne hľadíte do blikajúceho monitora. Poznáte? Kto by podobnú scénku nezažil? Snáď každý zamestnanec pracujúci v kancelárii. Symptómy ospalosti a pocit premárneného pracovného času sú problémom nás všetkých, sú totiž najčastejšími sprievodnými prejavmi syndrómu vyhorenia.

Ako teda s nimi bojovať a najmä nad nimi zvíťaziť? Ponúkame Vám 4 overené triky, ktoré fungujú.

  1. Začnite od seba                              

Nikdy nekončiace termíny a šéf, ktorý Vám nedá vydýchnuť ani počas voľna, toto všetko spôsobí každému zaručene veľký stres, úzkosť aj nervozitu. V prípade, že sa ani nepohnete od Vášho pracovného stola a neviete, kde a ako nabrať nové nápady a energiu či chuť do práce, nečudo, že máte pocit, že sa Vám nič nedarí a ste nedostatočne efektívni. Ako však radia skúsení odborníci na kariérny rast, vždy máme na výber. Zvýšiť produktivitu je možné a vôbec to nie je také zložité, ako sa to Vám, dívajúc do prázdneho monitora, môže zdať. Len musíte urobiť jediné: Prevziať kontrolu nad vlastným duševným postojom. Aj za cenu, že všetkým a vždy nevyhoviete.

Čím častejšie si vedome vyberiete, ako chcete reagovať na udalosti okolo Vás, tým jednoduchšie pôjde všetko tak, ako má. A tak, aby ste sa cítili dobre, vďaka čomu sa prirodzene zvýši aj Vaša produktivita v kancelárii i všade inde. Nehovoriac o všeobecnej pracovnej pohode, ktorá tým pádom okolo Vás zavládne.

  1. S hudbou proti stresu

V prípade, že prežívate pracovnú krízu, pomôcť môže aj vhodne zvolená hudba. Našťastie, aktuálne ponuky kancelárií zväčša nebránia, aby ste si počas práce za počítačom pustili niečo príjemné a motivujúce. Stačí aj obyčajná chytľavá pesnička, ktorá Vás doslova zdvihne zo stoličky. Toto je zaručený, rýchly a bezbolestný spôsob, ako sa dobiť rýchlou dávkou energie, ktorá Vás pozitívne nabudí a dodá prepotrebnú inšpiráciu.

  1. Naučte sa vypnúť… seba aj mobily

Najhoršie, čo môžete urobiť, je brať si prácu aj domov. Maily kontrolujete počas nedeľného obeda, celý deň, hoci máte návštevu či trávite čas s rodinou, ste na telefóne, skrátka nonstop niečo pracovné riešite. Čudujete sa, že sa v pondelok po návrate do kancelárie cítite vyčerpane? Akoby aj nie, veď ste nemali žiadne voľno.

Áno, je veľkou devízou súčasnej doby, že mnohé kancelárie a komerčné nehnuteľnosti nám umožňujú brať si prácu aj domov, ale robme to odtiaľ-potiaľ. Aj oddychovať totiž treba. A to v prípade, že pracujete z domu, môžete len tak, že sa vypnete. Seba a presvedčenie, že musíte byť stále na príjme. Nie, nemusíte. Nie vždy. Vypnite preto mobil aj počítač a kontrolujte sa, aby ste si ich stále nekontrolovali.

  1. Zamerajte sa na seba

Neustále premýšľate o tom, ako sa Vám darí a či ste lepší ako kolega? Povýšia Vás alebo niekoho iného? Čo všetko musíte urobiť pre to, aby ste boli najlepší?

Ak uvažujete takto, nikdy si neoddýchnete. Tieto predstavy si totiž beriete so sebou všade, aj domov, aj na dovolenku, na ktorú často ani nejdete v obave, že Vás za ten čas „nepráce“ niekto predbehne.

Vedzte, že čím viac súťažíme s kolegami, kto urobí lepší projekt či koho pochváli šéf, tým menej si veríme. Namiesto toho, aby sme sa zamerali na to, čo robia ostatní, buďme radšej proaktívni a sústreďme sa na to, čo môžeme urobiť pre to, aby sme si splnili svoje dlhodobé ciele či dávne sny. Ak sa zameriate v prvom rade sami na seba, a nie na ostatných, budete mať razom väčšiu sebadôveru, slobodu aj vyššiu mienku o sebe. A viete, ako to je, keď si veríme my sami, aj iní nám prirodzene dôverujú.

 

zdroj: http://www.kancelarie.sk/poradna/10-trikov-ako-zvladnut-viac-prace-v-kancelarii

Tiež sa ti môže páčiť